Mielec wystartował z przetargiem na zakup siedmiu autobusów elektrycznych. Będą one większe od dotychczasowych, bo tym razem 12-metrowe. Inwestycja realizowana będzie w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Mielec z udziałem funduszy unijnych.
Mielec prowadzi przetarg na zakup siedmiu elektrycznych i niskopodłogowych autobusów miejskich klasy maksi o długości w przedziale 11,8 do 12,2 metra. Wykonawca poza pojazdami ma dostarczyć także niezbędne wyposażenie.
Miasto poszukuje pojazdów, które pomieszczą minimum 75 pasażerów. Dla 31 osób ma się znaleźć miejsce siedzące, z czego w 10 przypadkach fotele mają być dostępne z poziomu niskiej podłogi. Wejście do środka zapewnią trzy pary dwuskrzydłowych drzwi. W okolicach drugich drzwi zaplanowano miejsce przystosowane do mocowania i przewozu wózków, mieszczące wózek dziecięcy lub inwalidzki.
Standardowo w przestrzeni pasażerskiej zabudowany zostanie system klimatyzacji i ogrzewania. Ogrzewanie główne odbywać się będzie za pomocą pompy ciepła. Zamawiający wymaga także zastosowania ogrzewania wspomaganego za pomocą pieca zasilanego gazem CNG. Pojemność zbiornika gazu ma umożliwić pracę pompy co najmniej przez jeden dzień przy temperaturze minus 15 stopni. Do dyspozycji pasażerów będą ponadto cztery gniazda usb do szybkiego ładowania. We wnętrzu znajdą się dwie tablice informacyjne LCD pod sufitem z informacją pasażerską. Nie zabraknie głosowego systemu powiadamiania o przystankach, systemu monitoringu oraz systemu zliczania pasażerów.
Autobusy mają być napędzane silnikiem elektrycznym o mocy min. 160 kW. Układ napędu musi odzyskiwać energię hamowania i wykorzystywać ją do doładowania akumulatorów i redukcji prędkości jazdy. Magazyny energii elektrycznej mają zapewnić bezawaryjną eksploatację autobusów i w okresie miesięcy ich pojemność musi wynosić minimum 80% ich początkowej wartości. Pojemność magazynów energii określono na min. 380 kWh. Urządzenia ładowane będą poprzez złącze plug-in.
Składanie ofert wyznaczono do 27 maja. Wybór dostawczy poprzedzi analiza ceny (60 proc.), parametrów technicznych (30 proc.) oraz okresu gwarancji (10 proc.). Wśród parametrów technicznych punktowane będą takie kryteria jak nominalna pojemność magazynów energii, szyba przednia, materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych karoserii: szkieletu nadwozia i szkieletu podwozia, zastosowanie przetwornicy wysokiego napięcia. Na realizację zamówienia przeznaczono 10 miesięcy. Termin ukończenia zadania wyznaczono do końca kwietnia 2026 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.